search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
06.09.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
08:15
Typ:
kurs
Tryb:
weekendowy
Opłata:
1600,- zł od osoby
1520,- zł Cena dla członków SKwP
Raty:
800,- zł I rata,
800,- zł II rata,

KURS RACHUNKOWOŚCI BUDŻETOWEJ OD PODSTAW.

TERMIN KURSU

  • od  06 września 2025 r. do 10 października 2025 r. -(48  godz. lekcyjnych)- kurs weekendowy- sobota i/lub niedziela - zajęcia w godz. 8:15-14:05 (harmonogram zajęć na końcu strony)

ADRESACI KURSU

Kurs skierowany jest do osób rozpoczynających pracę w komórkach finansowo-księgowych jednostek budżetowych oraz osób już pracujących chcących usystematyzować swoją wiedzę w zakresie prowadzenia rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych

CEL KURSU

- przedstawienie podstaw z zakresu systemu rachunkowości jednostki budżetowej,

- omówienie wszystkich zagadnień związanych z rachunkowością jednostki niezbędnych do samodzielnego prowadzenia ewidencji księgowej w pełnym zakresie,

- przedstawienie podstaw sprawozdawczości budżetowej i finansowej

WYKŁADOWCY:

Małgorzata Serafin- wieloletni wykładowca posiadający doświadczenie zawodowe w zakresie rachunkowości budżetowej.

PROGRAM KURSU  - 48 GODZIN LEKCYJNYCH (8 DNI)

1.Sektor finansów publicznych- ogólna charakterystyka,

2.Jednostka budżetowa jako podstawowa forma organizacyjno- prawna jednostki sektora finansów publicznych,

- powiązanie z budżetem, metoda finansowania brutto, plan finansowy jednostki budżetowej,

3.Podstawy prawne dotyczące systemu rachunkowości budżetowej - ustawa o rachunkowości - zasady ogólne, ustawa o finansach publicznych- zasady szczegółowe,

4.Polityka rachunkowości- Zakładowy Plan Kont jako podstawowe narzędzie kształtowania systemu rachunkowości w jednostce budżetowej,

5.Zasady prowadzenia ewidencji księgowej

- ewidencja operacji  na kontach księgowych

- zasada podwójnego zapisu

6.Cechy i rodzaje dowodów  księgowych.

7.Dochody budżetowe,

- klasyfikowanie dochodów- klasyfikacja budżetowa, źródła dochodów,

- dochód budżetowy a przychód - zasada kasowa i zasada memoriałowa,

- uprawnienie do pobierania dochodów budżetowych,

- ewidencjonowanie przychodów i dochodów w księgach rachunkowych jednostki- przypis należności, pobranie dochodu,

- rozliczenie dochodów budżetowych z budżetem,

8.Odpisy aktualizujące i naliczanie odsetek od należności.

9.Wydatki budżetowe,

- klasyfikowanie wydatków

- wydatek budżetowy a koszt - zasada kasowa i zasada memoriałowa,

- system upoważnień do dokonywania wydatków budżetowych,

10.Wydatki bieżące (ujęcie memoriałowe i kasowe, źródła finansowania).

11.Zaangażowanie wydatków budżetowych.

12.Majątek trwały w jednostce budżetowej,

- pojęcie aktywów trwałych

- ewidencja księgowa - (majątek o wartości do 10.000 zł i powyżej wartości),

- zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych,

- źródła finansowania ( środki pochodzące z budżetu ujęte w planie finansowym jednostki budżetowej),

- różnica pomiędzy ulepszeniem/modernizacją a remontem.

13.Zasady naliczania i opodatkowania wynagrodzeń.

14.Zasady rozliczenia z ZUS.

15.ZFŚS (odpis na fundusz, zasady tworzenia i wydatkowania środków, rola kierownika jednostki , związków zawodowych i komisji socjalnej).

16.Sprawozdawczość budżetowa  jednostki budżetowej:

- zasady sporządzania sprawozdań budżetowych  z dochodów i wydatków:  Rb27, Rb28

- zasady sporządzania sprawozdań z operacji finansowych Rb-N, Rb-Z

17.Zamknięcie roku jako proces przygotowania sprawozdania finansowego:

- kontrola kompletności ujęcia operacji gospodarczych w księgach rachunkowych danego roku,

- inwentaryzacja i jej rozliczenie w księgach danego roku,

- dokonanie przeksięgowań rocznych,

18.Sprawozdanie finansowe jednostki budżetowej:

-  bilans

- rachunek zysków i strat

- zestawienie zmian w funduszu jednostki

19.Podstawowe zagadnienia dotyczące dyscypliny finansów publicznych.

20.Rozwiązanie kompleksowego przykładu dotyczącego przeksięgowań rocznych, rozliczenia inwentaryzacji, sporządzenia sprawozdań budżetowych i bilansu

ODPŁATNOŚĆ ZA KURS

Całkowity koszt kursu  wynosi 1.600,00 zł. W ramach odpłatności zapewniamy: skrypt opracowany przez wykładowcę, materiały pomocnicze do zajęć, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

Istnieje możliwość dokonywania płatności za kurs w ratach.

I rata 800,00 zł. płatna do dnia 18 sierpnia 2025 r.

II rata 800,00 zł. płatna do dnia 20 września 2025 r.

UWAGA: Członkom Stowarzyszenia przysługuje rabat w wysokości 5 % na szkolenie pod warunkiem, że mają oni uregulowane składki członkowskie, w tym za 2025 rok.

Opłatę za szkolenie prosimy uiścić przelewem na konto Stowarzyszenia Księgowych:

                                    PKO BP nr 98 1020 5011 0000 9502 0420 0523

INFORMACJE DODATKOWE

  • Zajęcia warsztatowo-wykładowe odbywają się online poprzez platformę Teams
  • Uczestnicy zadają pytania online przez mikrofon lub na czacie,
  • W części wykładowej uczestnicy widzą prezentację, prezentacja udostępniana jest również w formie elektronicznej
  • W formie zadań i testów utrwalamy pozyskaną wiedzę i umiejętności
  • Kurs możesz zrobić na komputerze, tablecie– na czym chcesz.
  • Uczestnik otrzyma login i hasło do logowania się na zajęcia,
  • Formą zaliczenia kursu jest przynajmniej 90% obecności na zajęciach. Podstawą do sporządzenia protokołu zaliczenia jest imienna lista obecności wygenerowana z logowań w Teams
  • Po ukończeniu kursu osoba otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu kursu wydane na podstawie § 23 ust.3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
  • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie zgłoszenia i dokonanie płatności (min. I rata) .

 

ul. Podmurna 10-12
87-100 Toruń

tel. 56 62 10 404
kom. 517 905 553

biuro@torun.skwp.pl
dyrektor@torun.skwp.pl

PKO BP 98 1020 5011 0000 9502 0420 0523