search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
Zmiana terminu z 7.XI.25 na 8.XII.25
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
kurs
Tryb:
dzienny
Opłata:
445,- zł od osoby
422.75,- zł Cena dla członków
Zapisz się

Analiza finansowa z podstawami rachunkowości podatkowej. 

 WYKŁADOWCA:

Marek Sochoń – wykładowca finansów

FORMUŁA SZKOLENIA:

SZKOLENIE W TRYBIE ON-LINE. 

Przed szkoleniem otrzymają Państwo dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem aplikacji/programu Microsoft Teams oraz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej. Aby  dołączyć do spotkania należy wpisać swoje nazwisko – na tej podstawie następuje weryfikacja uczestników szkolenia. Jeżeli używacie Państwo innego identyfikatora niż własne nazwisko i imię to należy o tym fakcie wcześniej powiadomić Biuro Oddziału. Niezidentyfikowane osoby nie zostaną „wpuszczone” na spotkanie.

WYMAGANIA TECHNICZNE:

  • komputer z kamerą i głośnikiem
  • stabilny dostęp do Internetu

ORGANIZACJA:

Termin szkolenia: 07 LISTOPADA 2025 r. 

Czas szkolenia: 8 godzin lekcyjnych

Opłata: 445,00 zł od osoby.

Harmonogram:

  • Sesja video I       9.00 – 10.30
  • Sesja video II     10.45 – 12.15
  • Sesja video III   12.45 – 14.15
  • Sesja video IV   14.30 – 16.00

 UWAGA: Członkom Stowarzyszenia  przysługuje rabat w wysokości 5% na szkolenie pod warunkiem, że mają oni uregulowane składki członkowskie, w tym za 2025 rok.

Zapisu dokonujemy przez stronę internetową www.torun.skwp.pl

 UWAGA: Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

ZE WZGLĘDÓW ORGANIZACYJNYCH:

  • zgłoszenie na szkolenie przyjmujemy do dnia 05 listopada 2025 r.
  • wpłaty w pełnej wysokości należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) do dnia 05 listopada 2025r.

Jeżeli na dzień 05 listopada 2025r.  należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja drogą mailową).

UWAGA: Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia 05 listopada 2025r. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Opłatę za szkolenie prosimy uiścić przelewem na konto:

 PKO BP nr 98 1020 5011 0000 9502 0420 0523

WARUNKI ZALICZENIA SZKOLENIA:

Formą zaliczenia szkolenia jest udział w zajęciach on-line (kontrola logowania). Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

PROGRAM SZKOLENIA:

Podstawy rachunkowości podatkowej i zarządczej – omówienie poszczególnych dokumentów i pozycji sprawozdania finansowego

  1. Informacja ekonomiczna w procesach rachunkowości podatkowej i zarządczej.
  2. Rachunkowość zarządcza vs. rachunkowość finansowa.
  3. Obowiązki sprawozdawcze podmiotów gospodarczych – jakich informacji można oczekiwać od podmiotów gospodarczych i jakie zobowiązania na nich ciążą.
  4. Zawartość informacyjna dokumentu Bilans.
  5. Zawartość informacyjna dokumentu Rachunek zysków i strat.
  6. Zawartość informacyjna dokumentu Rachunek przepływów pieniężnych.
  7. Zawartość informacyjna dokumentu Zestawienia zmian w kapitale własnym.
  8. Zawartość informacyjna dokumentu informacja dodatkowa.
  9. Zawartość informacyjna dokumentu Sprawozdanie zarządu z działalności.
  10. Omówienie zależności pomiędzy poszczególnymi dokumentami sprawozdania finansowego.

II. Wstępna analiza sprawozdań finansowych

  1. Bilans – analiza struktury i dynamiki bilansu.
  2. Rachunek zysków i strat – analiza dynamiki i zysku.
  3. Rachunek przepływów pieniężnych – sposoby analizy rachunku przepływów pieniężnych.
  4. Relacje pomiędzy kluczowymi pozycjami bilansu, rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych.
  5. Ćwiczenia i warsztaty w zakresie wykonania wstępnej analizy sprawozdań finansowych.

III. Zastosowanie wskaźników finansowych w analizie finansowej przedsiębiorstwa

  1. Zasady interpretacji wskaźników finansowych.
  2. Wskaźniki statyczne płynności finansowej przedsiębiorstwa.
  3. Wskaźniki wydajności gotówkowej.
  4. Wskaźniki majątkowe.
  5. Wskaźniki zadłużenia.
  6. Wskaźniki rentowności.
  7. Wskaźniki sprawności działania.
  8. Najczęstsze błędy w interpretacji wskaźników finansowych.
  9. Ćwiczenia i warsztaty w stosowaniu wskaźników finansowych i ich interpretacji.
  10. Analiza struktury wskaźników finansowych oraz ich zależności od poszczególnych pozycji sprawozdania finansowego
  11. Wskaźniki finansowe zależne od wartości aktywów.
  12. Wskaźniki finansowe zależne od wartości pasywów.
  13. Wskaźniki finansowe zależne od rachunku zysków i strat.
  14. Wskaźniki finansowe zależne od rachunku przepływów pieniężnych.
  15. Badanie kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie
  16. Pojęcie kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie.
  17. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie.
  18. Zależności pomiędzy cyklami operacyjnymi a wielkością kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie.
  19. Ustalanie poziomu kapitału obrotowego.
  20. Analiza projektów inwestycyjnych
  21. Capex i Opex – rodzaje nakładów w projektach inwestycyjnych.
  22. Wskaźniki statyczne wykorzystywane w analizie projektów inwestycyjnych.
  23. Zmiana wartości pieniądza w czasie jako podstawa właściwej analizy projektów inwestycyjnych.
  24. Wskaźniki dynamiczne w ocenie projektów inwestycyjnych.
  25. Ćwiczenia i warsztaty z analizy projektów inwestycyjnych.

IV. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia

 

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Podmurna 10-12
87-100 Toruń

tel. 56 62 10 404
kom. 517 905 553

biuro@torun.skwp.pl
dyrektor@torun.skwp.pl

PKO BP 98 1020 5011 0000 9502 0420 0523